Bokning

BOKA DITT BOENDE



Här kan du  boka eller skicka din förfrågan om önskade datum är tillgängliga!

Vid bokning mailar vi en faktura på totalbeloppet, en bokningsavgift 20% betalas in direkt.(denna bokningsavgift betalas inte tillbaka). När den är betald så är era önskade datum bokade!


Slutbetalning senast 30 dagar innan ankomst(om ej slutbetalningen är registrerad på förfallodagen räknas det som en avbokning).

Är det 30 dagar eller mindre till er önskade vistelse betalas hela summan på en gång.


Vi kommer behöva erat flight nummer,mobilnummer/WhatsApp där har vi kontakt med er och möter upp er vid lägenheten vid ankomst.

Vid betalning av bokningsavgiften behöver vi  ett godkännade av hyresvilkoren & även kopia på samtliga pass på dom som ska bo i lägenheten enligt spanska lag ska dessa lämnas in hos "Guardia Civil"(polisen).


Tveka inte att höra av er om ni har frågor/funderingar. 

Ha en fin dag!!

 
 
 
 
 
 
 

Kostnader

Vår uthyrningslicens nr: VT-487342-A


Här nedan ser du kostnader per natt hög och lågsäsong. Tillkommer även en avgift för nyckelhantering och städning vid utflytt vilket är obligatoriskt. Max 4 personer i lägenheten och husdjur, rökning ej tillåtet! Ha en fin dag!!


Priser:

 

Lågsäsong - €56 per natt.

 

Högsäsong - €65 per natt. (Juni,Juli,Aug)


Månadshyra - €990 ( Endast under lågsäsong)


Nyckelhantering & slutstädning, tvätt av lakan/handdukar - €99  tillkommer på priset.(Sänglinne & handdukar ingår! Ej strandhanddukar.)


El  förbrukning igår till en summa upp till €30/veckan vid veckouthyrning & €60/månaden vid månadsuthyrning. Överstigande förbrukning betalas av gäst.

Priset per kWh är €0,4


(Nyckelhanterig utanför in och utchecknings tider- €70 tillkommer då på priserna ovan. Detta kan vi bara erbjuda efter överenskommelse.)


Kortast boende - 3 Nätter

Incheckning: 15.00 - 21.00

Utcheckning:07:00- 12:00


Begränsningar.

-Djur är tyvärr ej tillåtet.

-Ej anpassat för funktionshindrade gäster.

-Rökning förbjudet både inomhus och på balkong!


HYRESVILLKOR.

Viktigt att tänka på

  • Kopia på samtliga pass på dom som ska bo i lägenheten ,mailas till hyresvärd senast 30 dagar innan ankomst .Enligt spanska lag ska dessa registreras hos "Guardia Civil"(polisen).
  • Det är endast den person som gjort bokningen som kan kvittera ut nycklar till bostaden
  • Det får inte bo fler personer än det antal som avtalats
  • Alla hyresgäster som har fyllt 16 år måstevara närvarande vid incheckningen på ankomstdagen.
  • Rökning förbjudet både inomhus & inom byggnadens område.
  • Djur tyvärr ej tillåtet.

Som hyresvärd av semesterbostad ser vi till att du:

  • Får en skriftlig bekräftelse på din bokning via e-post
  • Får uppgift om var hur nyckeln lämnas vid ankomstdagen
  • Informeras om alla väsentliga förändringar som rör din bokning
  • Får disponera bostaden från kl. 15.00 på ankomstdagen fram till kl. 12.00 avresedagen


När är bokningen bindande?

Så snart ni har betalat in bokningsavgift 20% för den bekräftade bokningen är den bindande.Bokningsavgiften betalas inte tillbaka.


När och hur skall jag betala?

Bokningsavgift 20% betalas in enligt anvisningar i bokningsbekräftelsen/hyresavin. Resterande hyra betalas in senast på förfallodatum som står på bokningsbekräftelsen/hyresavin. Vid bokningar som görs senare än 30 dagar före ankomstdagen ska hela hyran betalas snarast möjligt.


Vid hyresperioder längre än en månad är betalningsanvisningarna något annorlunda. Överenskommelse görs med hyresgäst beroende på hur länge dom vill hyra.

Vad händer om jag inte betalar i tid?

Om du inte betalar anmälningsavgiften i tid har vi rätt att avboka din bokning. Om du missar betalningen av hyran räknas det som en avbokning från din sida och då gäller reglerna vid avbokning.


Vad gäller om jag vill avboka?

Avbokning skall ske skriftligen via e-post direkt till info@casatorreviejacentro.se . Vi kommer snarast att bekräfta avbokningen skriftligen via e-post. Vid avbokningar som sker mer än 30 dagar före avtalad ankomstdag, betalas 80% av summan tillbaka! Bokningsavgift 20% betalas EJ tillbaka. För avbokningar som sker 30 dagar eller mindre före avtalad ankomstdag, måste 80 % av hyran betalas (20% av totalbeloppet betalas då tillbaka).


Säsongsuthyrning

Vid ett pågående hyresavtal som är längre än 75 dagar gäller en ömsesidig uppsägningstid på 2 månader.


Vad har jag för rättigheter?

Vid eventuella klagomål på bostaden och dess skick måste hyresgästen framföra dessa snarast efter ankomst till firman som tillhandahåller nycken på plats i lägenheten. Fel som uppstår under vistelsen skall anmälas omgående så att vi får en möjlighet att rätta till dem.

Hyresgästen är ansvarig för hans/hennes agerande men även för de personer som vistas i bostaden under hela hyrestiden.



Vad har jag för skyldigheter?

Hyresgästen ansvarar för att ange sina ankomst- och avresetider senast 2 veckor före ankomst (gärna tidigare).Då upprättar vi kontakt mellan hyresgäst och firman som lämnar ut nyckeln på plats.


Du måste vårda bostaden väl och följa de ordningsregler, anvisningar och bestämmelser som gäller. Hyresgästen är skyldig att lämna bostaden i samma tillstånd som när den tillträddes. Hyresgästen ansvarar ekonomiskt för alla skador som uppstår på bostaden eller dess inventarier genom att hyresgästen själv eller någon i hyresgästens sällskap varit vårdslös eller oaktsam.


Du får inte använda bostaden till något annat än vad som avtalats vid bokningen och du får inte låta flera personer övernatta i bostaden, än vad du uppgav vid bokningen.


Städning, nyckelutlämning och lakanstvätt ombesörjer särskild personal och detta betalas som ett tillägg till hyresbeloppet av hyresgästen.


Krig, naturkatastrofer, strejker mm.

Både du och vi har rätt att träda ifrån hyresavtalet om bostaden inte kan tillhandahållas på grund av krigshandlingar, naturkatastrofer, arbetsmarknadskonflikter, längre avbrott i vatten och energitillförsel, eldsvåda, översvämning, väderfenomen eller andra liknande större händelser, som varken du eller vi kunnat förutse eller påverka. Vi är i så fall skyldiga att snarast möjligt betala tillbaka vad du betalat, med avdrag för den tiden du nyttjat bostaden.


Reservationer

POOL kan vara avstängd under vissa perioder, vinterhalvåret eller under reparation/städning.

BREDBAND. Vi reserverar oss för eventuella avbrott och funktionsfel under hyresperioden. Detta inkluderar även handhavandefel.

STÖRNINGAR från byggnation, buller, hissar, trafik etc avsäger vi oss ansvaret för.

VINTER kan vara oförutsägbart och fastigheter i Spanien är inte vinterbonade på samma vis som i Skandinavien. Vi tar inte ansvar för inomhusklimatet.


Priser

Månadspriser gäller endast under LÅGSÄSONG 1/9 - 31/5. Självklart kan man också boka veckor under lågsäsong. På högsäsong är det enbart veckopris som gäller.  I angivna priser ingår el och vatten upp till en konsumtion av 60€/månad vid månadsuthyrning (mer än 30 dagar) och 30€/vecka vid veckouthyrning. Överstigande förbrukning betalas med 0,4 euro (ca: 4,5sek) per kWh.

Vi är flexibla gällande hyresperioder. Ankomstdatum samt avresedatum kan vara alla veckodagar och närsomhelst på dygnet.



Utöver hyrespriset tillkommer kostnad för avresestädning, serviceavgift för nyckelutlämning totalt 99€ (om in/utcheckning efter överenskommelse sker andra tider än mellan 07:00-21:00 tillkommer en avgift på 70€/).

Kan även tilkomma en avgift t.ex om du låser in nyckeln så anlitad firma måste komma ut och låsa upp eller om du behöver annan hjälp med problem som inte hyresvärd ansvarar för!


Viktigt!! Vår lägenhet är välutrustad med det som krävs i en uthyrningslägenhet. Vi garanterar inte att alla t.ex köksredskap m.m. som önskas eller liknande finns. Vill man veta innan skickar vi gärna en inventarie lista. Är det något speciellt man önskar sig rekomenderar vi att man tar med detta.


Vi önskar er en fin semester!!!



-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

CONDICIONES DE ALQUILER.


Importante tener en cuenta:

-Copia de todos los pasaportes de las personas que se alojarán en el apartamento debe enviarse por correo electrónico al arrendador a más tardar 30 días antes de la llegada. Según la ley española, estos deben registrarse en la "Guardia Civil" (policía).

-Solo la persona que hizo la reserva puede recoger las llaves de la vivienda.

-No puede haber más personas que las acordadas.

-Todos los inquilinos mayores de 16 años deben estar presentes en el check-in el día de llegada.

-Prohibido fumar tanto en el interior como en el área del edificio.

-No se permiten mascotas.


Como arrendador de una propiedad de alquiler vacacional, nos aseguramos de que:

-Reciba una confirmación por escrito de su reserva por correo electrónico.

-Reciba información sobre dónde y cómo se entregan las llaves el día de llegada.

-Se le informe sobre cualquier cambio importante relacionado con su reserva.

-Puede utilizar la propiedad desde las 15:00 del día de llegada hasta las 12:00 del día de salida.


¿Cuándo es vinculante la reserva?

La tarifa de reserva del 20% se paga según las instrucciones en la confirmación de reserva / factura de alquiler. El resto del alquiler se paga a más tardar en la fecha de vencimiento indicada en la confirmación de reserva / factura de alquiler. Para reservas realizadas dentro de los 30 días anteriores al día de llegada, se debe pagar el alquiler completo lo antes posible.


Para periodos de alquiler de más de un mes, las instrucciones de pago son diferentes y se acuerdan con el inquilino según la duración del alquiler.


¿Qué sucede si no pago a tiempo?

Si no paga la tarifa de reserva a tiempo, tenemos derecho a cancelar su reserva. Si se pierde el pago del alquiler, se considera una cancelación por su parte y se aplican las reglas de cancelación.


¿Qué sucede si quiero cancelar?

La cancelación debe realizarse por escrito por correo electrónico directamente a info@casatorreviejacentro.se. Confirmaremos la cancelación por escrito por correo electrónico lo antes posible. Para cancelaciones realizadas más de 30 días antes de la fecha de llegada acordada, se reembolsará el 80% del monto. La tarifa de reserva del 20% no se reembolsa. Para cancelaciones realizadas 30 días o menos antes de la fecha de llegada acordada, se debe pagar el 80% del alquiler (el 20% del monto total se reembolsa).


Alquiler de temporada

En un contrato de arrendamiento en curso que dure más de 75 días, se aplica un período de preaviso mutuo de 2 meses.


¿Cuáles son mis derechos?

En caso de quejas sobre la propiedad y su estado, el inquilino debe presentarlas lo antes posible después de la llegada a la empresa que proporciona las llaves en el lugar. Los errores que ocurran durante la estancia deben informarse de inmediato para que tengamos la oportunidad de corregirlos.


El inquilino es responsable de su comportamiento y también de las personas que se encuentren en la propiedad durante todo el período de alquiler.


¿Cuáles son mis obligaciones?

El inquilino es responsable de proporcionar sus horarios de llegada y salida al menos 2 semanas antes de la llegada (preferiblemente antes). Estableceremos el contacto entre el inquilino y la empresa que entrega las llaves en el lugar.


Debe cuidar bien la propiedad y seguir las reglas, instrucciones y regulac

iones que se apliquen. El inquilino debe dejar la propiedad en el mismo estado en que la recibió. El inquilino es responsable económicamente de cualquier daño causado a la propiedad o su inventario debido a su descuido o negligencia, ya sea por él mismo o por alguien en su compañía.


No puede utilizar la propiedad para nada que no haya sido acordado en la reserva, y no puede permitir que más personas se queden en la propiedad de las indicadas en la reserva.


La limpieza, la entrega de llaves y el lavado de sábanas son atendidos por personal especializado y se pagan como un adicional al monto del alquiler por el inquilino.


Guerra, catástrofes naturales, huelgas, etc.

Tanto usted como nosotros tenemos derecho a rescindir el contrato de arrendamiento si la propiedad no se puede proporcionar debido a actos de guerra, catástrofes naturales, conflictos laborales, interrupciones prolongadas en el suministro de agua y energía, incendios, inundaciones, fenómenos meteorológicos u otros eventos importantes similares, que ni usted ni nosotros podríamos prever ni influir. En ese caso, estamos obligados a reembolsarle lo que haya pagado, con deducción del tiempo que haya utilizado la propiedad.


Reservas

LA PISCINA puede estar cerrada durante ciertos períodos, en invierno o durante reparaciones/limpieza.


BANDA ANCHA. Nos reservamos el derecho a posibles interrupciones y mal funcionamiento durante el período de alquiler. Esto incluye también errores de manejo.


No nos hacemos responsables de MOLESTIAS causadas por construcciones, ruido, ascensores, tráfico, etc.


El invierno puede ser impredecible y las propiedades en España no están acondicionadas para el invierno de la misma manera que en Escandinavia. No nos hacemos responsables del clima interior.


Precios

Los precios mensuales se aplican solo durante la TEMPORADA BAJA del 1/9 al 31/5. Por supuesto, también se pueden reservar semanas durante la temporada baja. En temporada alta, solo se aplica el precio semanal. En los precios indicados se incluye electricidad y agua hasta un consumo de 60€/mes en alquiler mensual (más de 30 días) y 30€/semana en alquiler semanal.

El exceso de consumo se paga con 0,4 euros por kWh.


Somos flexibles en cuanto a períodos de alquiler. La fecha de llegada y salida puede ser cualquier día de la semana y a cualquier hora del día.


Además del precio de alquiler, se aplican los siguientes costos adicionales:

Además del precio del alquiler, hay un costo adicional por el servicio de limpieza al momento de la salida y una tarifa por la entrega de llaves, en total 99€ (si el check-in/check-out se realiza en horarios distintos a los acordados, fuera del rango de 07:00 a 21:00, se aplicará una tarifa adicional de 70€/).


También puede haber un cargo adicional, por ejemplo, si olvidas las llaves y es necesario que una empresa sea contratada para abrir la puerta, o si necesitas ayuda con problemas que no son responsabilidad del arrendador.




¡Importante! Nuestro apartamento está bien equipado con lo necesario para un alquiler vacacional. No garantizamos la presencia de todos los utensilios de cocina, etc. que pueda desear. Si desea más detalles, con gusto le enviaremos una lista de inventario. Si hay algo específico que desea, le recomendamos que lo traiga consigo.


¡Les deseamos unas felices vacaciones!